יום שני, 19 בדצמבר 2011

ישראלי אמיתי לא נשאר במקום אחד!

ישראלי ממוצע מוולה את רב חייו בתנוע. ישראלי אמיתי לא יכול לשבת במקום לאורך זמן. אולי המנטליות או אולי החיים שלנו, גורמים לישראלי ממוצע לעבור ממקום למקום ולטייל בארץ ובעולם. בפוסט זה ננסה להבין מה גורם לישראלי לשמור על תואר הכבוד "האדם הנודד".

זה מתחיל מטיולים עם חברים בגיל ההתבגרות. כמה פעימים בשנה מתקימים פסטיבלים שונים במקומות הכי נידחים בארץ ומצילחים לאסוף עשרות אלפי בני נוער כל פעם מחדש. בבית משעמם ויש הזדמנות נגישה לחגוג, לראות הופעה של אומנים מוכרים ולהכיר בחורים ובחורות. בנוסף, עוד מעט צבא אז חייבים לעשות משהו כיפי לפני.

בשירות הצבאי זה ממשיך ואף תופס תאוצה - טירונות, הכרשורות מקצועיות וחיפוש אחר תפקיד נחשק וכתוצאה מכך מעבר מבסיס אחד לבסיס אחר. ואם כבר חוזרים הביתה, למה לשרוף את הזמן עד שיש הזדמנות לעשות משהו? חייבים לנסוע לצימר, מסיבת טבע, חו"ל קצר, שייט וכו'.

אחרי הצבא רוב המשתחררים טסים לחו"ל למספר חודשים. חלק נוסעים להודו, חלק לתאילנד, ארה"ב, דרום אמריקה, אירופה וכו'. אך גם אחרי חו"ל אנו לא נרגעים. הרי מי רוצה ללמוד במכללה ליד הבית, אם אפשר לגחיות במעונות או בדירה שכורה עם חמישה שותפים וללמוד רחוק מהבית? המקצוע שרצינו היה דווקא במוסד אקמי שנמצא בצד שני של המדינה או כי הוא נחשב למוסד האקדמי הכי טוב בתחום שאנו מעוניינים.

מה שמעניין הוא שישראלים לא מתעייפים מנדידה - אחרי הלימודים אנו לא עוצרים. הרי מצאנו עבודה מצויינת בקצה השני של הארץ או אולי בקצה השני של העולם (זה לא באמת מפריע לנו). מי יוותר על כמה שנות עבודה בחו"ל? הרי זו הזדמנות מצויינת לראות עולם, להרוויח כסף, להכיר אנשים, להכיר תרבויות וללמוד שפה חדשה. כמו כן, אם במקרה נקבל דרקון זר, אנו כבר נמצא לו שימוש. לא משנה עם ישראלי נשואי או אם יש ילדים, העיקר לטוס. הבן/בת זוג יסתדרו והילדים ילמדו אנגלית ("ותרבות").

ישראלים אשר לא שיחק להם הגורל גם לא פריירים. אולי קצת קשה כלכלית ונכון שיש משכתא וחשבונות. אבל איך יתכן שלא נטוס לפחות פעם בשנה לחו"ל לראות קצת עולם? הרי מגיע לנוע לנוח ולהירגע מכל הבלגן שעוטף אותנו כל השנה. אנחנו עובדים כמו חמורים, חיים תחת איום מתמיד ומוולים חודש מתוך שנה במילואים (אפרופו נודדים).

אם במהלך הפוסט היה נראה שאני מעביר ביקורת, אז אני לא. אני פשוט ניסיתי לתאר את עולמו של ישראלי ממוצע. אישית, אוהב מאוד לטייל בארץ המדהימה שלנו וגם לבקר בארצות שונות ברחבי העולם. במהלך חיי יצא לי לבקר בכמה מקומות מרתקים בארץ ובעולם. בבלוג הזה אחלוק איתכם את כל הסיפורים, הפדיחות והתובנות מהנדודים שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה