יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

לעבוד בחו"ל


עשרות אלפי ישראלים עובדים בחו"ל. חלקם עוברים לגור שם עם המשפחה לתקופות ארוכות וחלקם משאירים את משפחתם בארץ ומגיעים לבקר כשמתאפשר להם. אומנם, ברוב המקרים ההכנסה בחו"ל גבוהה יותר מבארץ, אך האם זה שווה את זה? הרי עליכם לעזוב את הבית, את המשפחה ואת החברים ולעבור לגור במדינה זרה.

אלה שבעד
אנשים אשר בוחרים לעבוד בחו"ל מצדיקים את המעשה במספר דרכים. כאמור, העיקרי שבהם הוא הנושא הכלכלי. הם טוענים שעבודה בחו"ל מאפשרת להם להתפתח באופן כלכלי. כך שתוך מספר מצומצם של שנים הם יכולים לצבור הון אשר יאפשר להם חיים טובים יותר בארץ. לדעתם, האי נוחות הזמנית שווה את הכסף ואת החיים הטובים כאשר יחזרו לישראל.

סיבה נוספת בעד עבודה בחו"ל, קשורה להתפתחות מקצועית. במילים אחרות, הם מהרבה סיבות, לא מצליחים לממש את עצמם בארץ, באופן מקצועי. יכול להיות שהתחום הזה לא קיים כלל במדינה או שהוא מאוד מצומצם וקשה מאוד להתקדם בו. מצד שני, נופלת עליהם הזדמנות לעבוד במקצוע הנחשק, במשרה רצינית ובחברה מובילה בתחומה. אז למה לסרב להזדמנות חייהם?

כמו כן, שמעתי שחלק מהישראלים שנוסעים לחו"ל בשביל לגוון את החיים. פשוט נמאס להם לחיות באותו "חור" כל החיים ובא להם לראות עולם ולחוות תרבויות שונות. כך, במהלך שהותם בארץ זרה הם מטיילים ונצוברים חוויות חדשות. מעבר לכך, הם מם טוענים שזו הזדמנות טובה לילדם ללמוד שפה חדשה (בדרך כלל אנגלית).

אלה שנגד חו"ל
המתנגדים למעבר לחו"ל לצורכי עבודה, רואים את אותה התמונה רק במשקפיים אחרות. הם טוענים שעבודה בחו"ל פוגעת במערכת היחסים בין בני הזוג ובמשפחה כולה. בחלק מהמקרים טס רק בן זוג אחד וכל המשפחה נשארת בארץ. למרות שבן הזוג מנסה להגיע כל כמה חודשים לארץ, זה לא באמת יכול לעבוד במשך תקופה ארוכה. הימים והלילות ללא הפרטנר שבחרת לחיות יותר כל חייך, "עושים את העבודה". במוקדם או במאוחר מתחילים להתרחק אחד מהשני ובסופו של יום, אחד מבני הזוג מוצא לעצמו פרטנטר מהצד.

במקרים בהם כל המשפחה עוברת לחיות במדינה אחרת, על מנת שאחד מבני הזוג יוכל לעבוד במשרה הנחשקת, עדיין לא כולם מרוצים. גם אם לא מדברים על זה, בן הזוג השני מקריב המון בשביל הפרטנר שמצא עבודה בחו"ל. הוא מוותר על העבודה שלו בארץ ונאלץ לחפש עבודה חדשה במדינה שלא מכיר או לשבת בבית כל היום (לא באמת תענוג גדול). בנוסף, ילדים בגילאים שונים, מקבלים את זה בצורה שונה. קרי, ילדים בגיל בית הספר כנראה יעברו משברים מסויימים במהלך ההתאקלמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה