יום שני, 23 בינואר 2012

טיול בתאילנד


ישראלי ממוצע שמסיים את שירותו הצבאי לא יכול להמשיך בחייו ללא טיול ארוך בחו"ל, לבד או עם חברים קרובים שרכש במהלך שירותו הצבאי. קיימים מספר יעדים בהם נהוג לבקר לאחר הצבא, אך אחד היעדים המועדפים והמומלצים ביותר לטיול, מרגיע ומפנק אחרי הצבא, הוא ביקור של מספר חודשים בתאילנד.

תאילנד היא אחת המדינות המבוקשות ביותר במזרח הרחוק. המידה משלבת מקדשים מפוארים, נוף פראי, איים אקזוטיים, אוכל אותנטי וטעים, היסטוריה ותרבות עתיקה ועשירה. תיירים רבים מכל מרחבי העולם ומישראל בפרט מבקרים בה. וזאת אולי מכיוון שהיא מספקת לתיירים עולם מרתק, רווי הרפתקאות, תענוגות ואווירת חופש. בתאילנד ניתן למצוא שילוב מעניין בין קידמה מערבית לתרבות עתיקה מאוד. צפון תאילנד מתאפיינת בטבע ונופים מרהיבים (הרים ויערות). לעומת זאת, בדרום המדינה ניתן לבקר באיים המתאפיינים בחופים זהובים, עצי קוקוס, מי טורקיז ונוף טרופי. המקום דומה לגן עדן מלא בהנאה ופינוקים.

מה העונה המתאימה לטייל בתאילנד?
העונה הפחות מומלצת לטיול בתאילנד היא בין יולי לנובמבר (עונת המונסון). חודשים אלה מתאפיינים בגשמים רבים, העלולים להקשות ולהרוס את הטיול. מנגד, בעונה הזו אי אפשר לנחש מראש איך יתחיל ואיך יסתיים היום. קרי, הוא יכול להתחיל בממטרים כבדים ולהסתיים עם שמש מפנקת. לחילופין, היום יכול להתחיל בצורה נוחה ולהסתיים במבול.

העונה היבשה (נובמבר - יולי) מתחלק לשתי תתי עונות. העונה הקרירה – בחודשים נובמבר - פברואר. ועונה חמה – בחודשים מרץ – יוני. העונה הנוחה והמועדפת ביותר לטיול היא העונה הקרירה והיבשה. יחד עם זאת, גם בשתי העונות האחרות ניתן להנות מטיול לא רע במחיר נמוך יותר.

רמת המחירים
אומנם כרטיס הטיסה לא זול במיוחד, אך השהייה בתאילנד זולה מאוד. ניתן לחיות ולהנות ממגוון פינוקים במאות דולרים בחודש. לדוגמא, ניתן לאכול ארוחה טובה בכ-10 שקלים, לקבל מסאג' רגליים בכ-30 שקלים, לנסוע במונית בכ-10 שקלים. יש להדגיש שעלות הטיול תלויה מאוד באופי הטיול. כלומר, תרמילאים יבזבזו פחות כסף מתיירים שיבחרו להתאכסן במלון חמישה כוכבים עם פינוקים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה